piątek, 5 lipca 2013

2. Deser czekoladowo-ciasteczkowy

Niestety w Internecie nie znalazłam zbyt wielu przepisów odpowiednich dla diabetyków. Postanowiłam sama przejąć inicjatywę i wymyślam lub przekształcam niektóre przepisy. Dzisiejszy deser zjedzony przeze mnie na drugie śniadanie okazał się być przepyszny :). Mogłam sobie przypomnieć chwile, kiedy nie chorowałam jeszcze na cukrzycę. Danie odpowiednie dla cukrzyków, będących na diecie, a także dla "zwykłych śmiertelników"! Może nie jest to jakieś wykwintne danie, ale zawsze to coś. :)

Deser warstwowy czekoladowo-ciasteczkowy
 Składniki:
- 1 op. serka homogenizowanego naturalnego (najlepiej odtłuszczonego), 140 g
- 3 kostki gorzkiej czekolady, 21 g
- 3 sztuki herbatników, 15,9 g
- stewia do smaku

Serek homogenizowany wymieszaj ze taką ilością stewii, aby nabrał lekko słodkiego smaku. Do szklanki nałóż pół opakowania serka. Następnie pokrusz połowę herbatników, aby przykryły warstwę serka. Posiekaj czekoladę. Przykryj połową posiekanej czekolady warstwę z herbatnikami. Następnie dodaj resztę serka, na to herbatniki, a na końcu czekolada. Smacznego!




Jeśli chcesz, możesz modyfikować przepis. Dodaj odrobinkę kakao, czy zrób trzy warstwy. Serdecznie polecam Wam ten deser. Reakcja mojej siostry na to danie, niebędącej na diecie: "Wow, sama bym coś takiego chętnie zjadła!".
Wartość energetyczna:
 
WW:3, WBT: 2,47
 Jest to wartościowość składników, znajdujących się w bazie serwisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz